«بیرویا» درباره اسکیزوفرنی نیست/ توضیحی که به فیلم تحمیل شد!
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۴۶۴۸
به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم سینمایی بی رویا به کارگردانی آرین وزیردفتری، با حضور این کارگردان و هومن سیدی تهیه کننده، طناز طباطبایی، مجتبی فلاحی، مائده طهماسبی، شادی کرم رودی، فرانک کلانتری بازیگران، زهره علی اکبری طراح صدا، مهدی سعدی تدوینگر، علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری، الهام معین طراح لباس عظیم فراین طراح چهره پردازی عصر امروز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه در خانه جشنواره واقع در محل برج میلاد برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در ابتدای این نشست، هومن سیدی گفت: سعید سعدی تهیه کننده پروژه، سر پروژهای در شهرستان حضور دارد به همین دلیل نتوانست در این نشست حضور داشته باشد.
وزیردفتری هم گفت: فیلمنامه نوشته شده بود و از ابتدا با آقای سعدی حرف زدیم. بعد از مدتی هومن سیدی نیز به عنوان تهیه کننده در کنار من بود و مشورتهای بسیاری را هنگام ساخت در اختیار من گذاشت.
هومن سیدی بیان کرد: من خود را تهیه کننده نمیدانم و فعلاً چنین قصدی ندارم و نمیدانم در آینده قرار است چه اتفاقی رخ دهد، اما دوست داشتم کار آرین ساخته شود اما اینکه میگوید من کمکش کردهام در نگارش لطف دارد. اما تهیهکننده فیلم، آقای سعدی بود. فکر میکنم سینما برای هرکسی مفهومی دارد و اگر قرار است نظر من، فیلمساز را به سمت دیگری کشاند تمام آرزوهای فیلمساز تمام میشود.
وزیردفتری درباره کپشن پایان فیلم توضیح داد: فیلم از جنسی است که نیاز به توضیح نهایی ندارد اما دوستان در پروانه ساخت پیشنهاداتی دادند و ما سعی کردیم پایان بندی نهایی را با یک متن بسازیم. لازم است این را هم بگویم که این فیلم الهام گرفته شده از فیلمهای بسیاری است. بچه روز ماری و چند فیلم دیگر از این دسته هستند.
هومن سیدی در ادامه بیان کرد: فکر میکنم برای اکران عمومی با وزارت ارشاد حرف بزنیم و پایان دیگری برای فیلم بسازیم چرا که اینگونه به فیلم صدمه وارد میشود. برای همکاری در ساخت این فیلم، تلاش میکردم که آرین فیلم خود را بسازد، در نهایت تهیه کنندگی این کار را برعهده گیرم تا فیلم به راحتی ساخته شود.
وزیردفتری توضیح داد: سیدی فیلم کوتاه "مثل بچه آدم" را به کارگردانی من دیدو پیشنهاد همکاری را به من داده بود و بعد از چند سال با وی همکاری کردم، البته برای ساخت فیلم کاملاً آزاد بودم و در مرحله تدوین هم همین اتفاق افتاد.
برازنده در ادامه نشست درباره فضاسازی گفت: کاری که ما کردیم بیشتر با روحیه مشارکت وزیردفتری بود که با گفتگو به یک فضای مشترک میرسیدیم برخی از فضاها نیز با حسی که داشتیم شکل میگرفت.
مهدی سعدی درباره تدوین توضیح داد: آنچه که میبینید از زمان نگارش فیلمنامه شکل گرفته شده بود و هنگام تدوین تغییر حداقلی داشتیم. البته ۲ نسخه دیگر نیز آماده کردیم اما این نسخه به آنچه میخواستیم نزدیک تر بود.
وزیردفتری گفت: سعی کردم با همکاران خود مشارکت داشتم و معتقدم که کارگردانی با رویا انجام شود. اوایل فیلم فضای کارگردانی کلاسیکتر بود اما از جایی به بعد سعی کردیم تغییر فرمت کارگردانی داشته باشد.
طناز طباطبایی نیز توضیح داد: درباره کپشن آخر باید بگویم که در نقشی که بازی کردم هیچ شیزوفرنی وجود ندارد و فیلم درباره اسکیزوفرنی هم نبوده بلکه درباره جابهجایی هویت است و کپشن در جریان پروانه نمایش به فیلم اضافه شده است و دست فیلمساز نبوده، اما حتماً در فیلم لایههای روانشناختی وجود داشت. این نقش برای من بسیار جذاب بود و از دست رفتن هویت هولناکترین اتفاقی است که برای یک فرد رخ میدهد.
طهماسبی نیز بیان کرد: وقتی فیلمنامه را میخوانید با شناخت نقش آن را انتخاب میکنید. دوست داشتم وزیردفتری فیلم را بسازد حتی اگر یک نقش کوتاه داشته باشم. برای این فیلم بسیار امیدوارم و تاکید میکنم افرادی مانتد هومن سیدی که تجربه بیشتری در سینما دارند و دست فیلمسازان دیگر را میگیرند تا فیلم بسازند بسیار خوب و مهم است چرا که سینما به فیلمسازان جوان نیاز دارند.
وزیردفتری تاکید کرد: کلیدواژه من برای فیلم تغییر هویت است.
شادی کرم رودی ادامه داد: از مرحله طرح در جریان فیلم بودم، نقش نیز جزو نقشهای پیچیده من بودم و سه نقش را بازی میکردم و این بسیار سخت است.
وزیردفتری توضیح داد: کافمن و پولانسکی کارگردانان محبوب من هستند و آثار آنها برای شکلگیری فیلمم بی تاثیر نبوده و با دیدن آن تعلیقهای مختلفی ایجاد میشود. حضور در فجر برای من بسیار مهم بود و سعی کردم بهترین نسخهای که میشود را آماده کنم.
وی درباره اکران بین المللی بیان کرد: با یک کمپانی آلمانی به نتیجه رسیدهایم و از چند هفته دیگر نمایش آن در جشنوارههای الف آغاز میشود.
برازنده گفت: ایده ما این بود با هر سکانسی جلو میرویم براساس آن دوربین حرکت داشته باشد تا حس لازم را به مخاطب القا کنیم.
فرانک کلانتر نیز بیان کرد: کاراکتر لیلی در ظاهر خیلی دخیل نیست اما به روند تغییر هویت کمک میکند. برای بازی در فیلم و موضوع آن هیجان زده بودم و اگر دوستانی فکر میکنند نقش خود را خوب بازی نکردهام متاسفم.
سیدی ادامه داد: برخی از سوالها نظر شخصی است و اگر بتوانیم تفکیک کنیم و بگوییم نظر من است بسیار بهتر است.
مجتبی فلاحی نیز توضیح داد: در این فیلم باید آگاهی و ناآگاهی را داشته باشیم و همین مساله یک بازی دوگانه را بوجود میآورد.
عظیم فراین بیان کرد: طراحی گریم این نوع از فیلمها برای من جذاب است و گریم در چنین فیلمهایی بسیار مهم است.
الهام معین ادامه داد: در این پروژه همه با هم همکاری داشتند و این مساله بسیار مهم است، در طراحی لباس سعی کردیم طراحی لباس پله پله با تغییر شخصیت عوض شد.
زهره علی اکبری گفت: ما زمان خوبی برای شکلگیری ایدههای خود داشتیم و صدا به دلیل فضای فیلم، از اهمیت بسیاری برخوردار بود.
کد خبر 5419309 نیوشا روزبانمنبع: مهر
کلیدواژه: چهلمین جشنواره فیلم فجر فیلم بی رویا آرین وزیردفتری طناز طباطبایی هومن سیدی چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره تئاتر فجر تئاتر ایران حسین مسافر آستانه برج میلاد فیلم موقعیت مهدی فیلم دسته دختران جشنواره فیلم فجر هادی حجازی فر سرود هنرمندان تئاتر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر تهیه کننده هومن سیدی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گرگان با انتقاد از ترسیم زمانبندی نامشخص برای اتمام پروژه شهربازی این شهر گفت: بیبرنامگی شهرداری در این پروژه سبب تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان شده است.
محمدرضا عجم، در گفتگو با خبرنگار گروه استانها خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: کمکاریها و معطلیها در انجام تعهدات سبب شده تا شهرداری گرگان تاکنون متحمل خسارت ۲۰۰ میلیاردی تعدیل در پروژه شهربازی مدرن شود که بخش اصلی این خسران ناشی از بی برنامگی رخ داده است.
وی ادامه داد: مردم چقدر این بی برنامگیها را تحمل کنند تا الان در چند نوبت وعده اتمام و بهره برداری از این پروزه را به شهروندان داده اند که هیچیک رنگ واقعیت به خود نگرفت.
عجم به بخشی از خلف وعدههای مدیران شهرداری اشاره کرد و گفت: از چند ماه قبل وعده راهاندازی اتوبوس دو طبقه گردشگری را داده اند؛ ابتدا قرار بود در ۲۲ بهمن شاهد تحویل و آغاز به کار این اتوبوس باشیم؛ سپس به عید نوروز موکول شد، ولی هنوز این اتوبوس تحویل نشده است.
عجم گفت: از چند ماه قبل، وعده بهسازی و مرمت قلعه خندان داده شد و خیلی از شهروندان در انتظار بودند تا این بنای ارزشمند شهری ساماندهی و مورد استفاده گردشگران و بومیان قرار بگیرد که این امر هم محقق نشد.
عضو شورای شهر گرگان گفت: قرار بر کف سازی و دیواره سازی در بافت تاریخی و قدیم شهر گرگان بود که تاکنون از زمان پایان این فرآیند خبری نیست.
عجم گفت: هر چند با همت کارکنان شهرداری و اعضای شورای شهر توفیقاتی حاصل شده است، اما نبود برنامه به شهر آسیب زده است، مسئله محوری و برنامه محوری در مدیریت شهری به چشمهای خورد.
وی گفت: در اواخر سال گذشته لایحهای با عنوان واگذاری اتوبوسهای شهرداری به بخشخصوصی به صحن پارلمان شهری ارائه شد که با تلاش اعضای شورا این فرآیند متوقف شد.
وی ادامه داد: در صورت واگذاری اتوبوسهای شهرداری به بخش خصوصی شهرداری گرگان چند صد میلیارد تومان متضرر میشد که با درایت نمایندگان مردم در شورای شهر گرگان جلوی این خسارت بزرگ گرفته شد.
عجم به ضرورت ترسیم منابع پایدار در آمدی برای شهرداری گرگان گفت: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمدهای شهرداری از محل صدور پروانه و جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ تامین میشود که باید در این خصوص چاره اندیشی کنیم.