Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرین وزیر دفتری با اشاره به اینکه درباره فیلم سینمایی «بی رویا» می‌توان تعابیر مختلفی داشت تأکید کرد که این فیلم از فضایی رئال به فضایی سوررئال می‌رود.

آرین وزیر دفتری کارگردان فیلم سینمایی «بی رویا» که در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: فیلم سینمایی «بی رویا» از یک فضای کاملاً رئالیستی آغاز می‌شود و از جایی به بعد اثر به طور کامل وارد یک فضای سوررئالیستی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفتری درباره کپشن پایان فیلمش گفت: درباره فیلم‌هایی مثل «بی رویا» می‌توان تعابیر مختلفی داشت و به نظر می‌رسد این ویژگی نگرانی‌هایی به وجود آورده که این تعابیر چه مسائلی می‌تواند باشد و همین عدم قطعیت بود که باعث شد تا چنین کپشنی برای فیلم در نظر گرفته شود که امیدوارم برای اکران عمومی بتوان آن را حذف کرد تا فیلم به شکلی که در نظر داشتیم اکران شود.

وی افزود: عدم قطعیتی که درباره مضمون و فضای فیلم «بی رویا» وجود دارد مختص خود اثر است و به نظر می‌رسد ما به فضای رئال و قطعیت درباره موضوع و مضمون آثار عادت کرده‌ایم و به همین دلیل است که چنین مشکلاتی برای فیلم «بی رویا» به وجود آمده است.

این کارگردان در ادامه درباره امکان ساخت فیلم سوررئال در سینمای ایران گفت: من فیلم سوررئال ساختن در سینمای ایران را غیرممکن نمی‌دانم و امیدوارم مسئولان سینمایی هم اجازه دهند چنین فیلم‌هایی ساخته شوند و درباره «بی رویا» هم اجازه دهند نسخه بدون کپشن پایانی اکران شود چرا که قطعاً اتفاق خاصی با حذف آن رخ نمی‌دهد. قطعاً چنین امکانی باعث می‌شود که ما سینمایی با آثار متنوع داشته باشیم.

وزیر دفتری تصریح کرد: ما در یک محدودیت زمانی برای اینکه مشکل فیلم در جهت حضور در جشنواره حل شود تصمیم گرفتیم و تصمیم‌گیری درباره این موضوع بر عهده من بوده و از آنجا که حضور در جشنواره فیلم فجر برایم اهمیت بالایی داشت چنین تصمیمی گرفتم و امیدوارم با حمایت اهالی رسانه که مخاطبان خاص و باهوش فیلم‌ها هستند فیلم را بدون آن کپشن قضاوت کنند.

وی در پایان گفت: من مشکلی با برداشت‌های روانشناختی ندارم ولی با قطعیت دادن به اینکه فیلم «بی رویا» اثری با موضوع روانشناختی است یا اصلاً چنین فضایی ندارد و... مشکل دارم. از آنجا که امکان اشاره به موضوع اختلال اسکیزوفرنی ممکن‌تر بود تا اینکه ما مثلاً درباره تغییر هویت یا معنای آن توضیح دهیم، تصمیم بر این شد که کپشن پایانی با موضوع اسکیزوفرنی باشد تا مشکل فیلم برای حضور در جشنواره و اکران حل شود.

انتهای پیام //

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فیلم سینمایی جشنواره فیلم فجر فرهنگ و هنر فیلم سینمایی ساخت فیلم ایران سینمای ایران جشنواره فیلم رسانه جشنواره فیلم فجر فرهنگ و هنر فیلم سینمایی برنا بی رویا دفتری وزیر دفتری بی رویا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با اضافه شدن فیلم «مست عشق» به چرخه اکران، سینما‌های این موسسه در دو روز پایانی هفته گذشته ۱۸ هزار مخاطب را جلب کردند که در روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه سینما‌های ملت و باغ کتاب رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال را برای خود ثبت کردند.

«پردیس سینما ملت» با ۴۳ درصد ضریب اشغال صندلی که قریب به ۷ هزار مخاطب را به خود اختصاص داده است، بیشترین آمار استقبال آن مربوط به فیلم‌های «مست عشق»، «تمساح خونی»، «بی بدن» بوده است.

«پردیس سینمایی باغ کتاب» که از بهمن ماه سال گذشته پس از چهار سال وقفه، دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است، در دو روز پایانی هفته گذشته با نزدیک به ۵ هزار مخاطب، بیشترین سهم از فروش فیلم «مست عشق» را داشته است.

«پردیس سینمایی راگا» نیز از پرمخاطب‌ترین سینما‌های جنوب شهر تهران، با یک سالن مدرن و دو سالن ممتاز، در این دو روز با بیش از ۵۰ درصد ضریب اشغال صندلی، بیش از ۳ هزار نفر را به سینما کشانده است.

در پردیس‌های سینمایی «تماشا» و «رازی» نیز «مست عشق»، «تمساح خونی»، «سال گربه» و «بی بدن» پرمخاطب‌ترین‌های این دو سینما بوده اند و هر کدام از سینما‌ها به ترتیب تعداد ۱۸۰۰ و ۱۰۰۰ مخاطب را در دو روز پایانی هفته گذشته ثبت کرده اند.

موسسه تصویر شهر از موسسه‌های زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که مدیریت پنج پردیس سینمایی را برعهده دارد که پردیس سینما ملت با ۱۲ سالن نمایش، پردیس سینمایی باغ کتاب با ۱۱ سالن نمایش، سینما‌های راگا و تماشا در منطقه شهرری و یافت آباد هر کدام با سه سالن نمایش و پردیس سینمایی رازی در میدان رازی با ۲ سالن نمایش میزبان شهروندان و علاقمندان به سینما است.

دیگر خبرها

  • تیپ و استایل هنری بازیگر زن و مرد در یک عکس یادگاری
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • ببینید | وستهم ۲-۲ لیورپول؛ پایان یک رویا
  • وستهم 2-2 لیورپول: پایان قطعی یک رویا!
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی